Generelt

Der er 133 matrikler tilknyttet grundejerforeningen Aldershvile, og alle grundejere er automatisk medlem. Se et kort over området herunder.

Lokalplan

For vores område gælder ingen lokal- eller byplaner, men derimod 2 forgængere hertil:

Romertalsdeklerationerne IV4288 og IV4822 (KK’s Center for Byggeri garanterer ikke for deklerationernes gyldighed eller fuldstændighed, hvorfor de blot skal ses som vejledende. Det er til enhver tid tinglysningens oplysninger om deklarationer der er gældende - se http://tinglysning.dk)

Lokalplaner m.m. for nærområdet kan findes på http://kbhkort.kk.dk/spatialmap.

Generalforsamling

I henhold til foreningens vedtægter afholder grundejerforeningen ordinær generalforsamling hvert år i februar. Mødeindkaldelse med dagsorden samt referatet af generalforsamlingen kan ses i de numre af foreningens medlemsblad Hvileposten, der udsendes til grundejerne henholdsvis før og efter generalforsamlingen.

Regnskab og budget

Regnskabet for det forrige års forbrug af foreningens midler samt bestyrelsens forslag til budget for det nuværende år udsendes til medlemmerne i foreningens medlemsblad Hvileposten før den årlige generalforsamling, hvor regnskab og budget skal godkendes. Kommentarer og ændringer til regnskab og budget vil fremgå af referatet af generalforsamlingen, der udsendes i Hvileposten efter generalforsamlingen.

Kontingent

Kontingentet er på 2.000 kr., som er til betaling én gang årligt med hovedforfald i marts måned. I 2018 er kontingentet ved generalforsamlingsbeslutning undtagelsesvist hævet til 2.500 kr.

Bestyrelsen har besluttet, at alle restancer efter 2. rykker bliver sendt videre til advokat mhp. inddrivelse.

Veje, fortove og fællesarealer

Det påhviler grundejerforeningen at vedligeholde veje, fortove og fællesarealer i området. Bestyrelsen henstiller i den forbindelse til, at hver enkelt grundejer holder eget fortovsarealet fri for ukrudt, rendestenen fri for jord/sten og hækken klippet, så området tager sig godt ud og forbipasserende kan passere uhindret.

På det store grønne område for enden af Willumsvej forefindes – foruden vores dejlige træ og plæne – nogle legeredskaber til fri afbenyttelse for børn og barnlige sjæle.

Snerydning

Grundejerforeningen aftaler hvert år snerydning for den kommende vinter med en privat entreprenør, der med traktorer og fejemaskiner rydder sne på fortove og kørebaner. Snerydningen tilstræbes udført indenfor 3 timer efter snefaldets ophør. Indgange og indkørsler ved de enkelte ejendomme ryddes ikke, tvær imod medfører maskinrydningen, at der kan være temmelige høje snevolde her. Disse skal være fjernet af grundejeren, hvis skraldemændene skal tømme affaldsbeholdere på ejendommen. Entreprenøren salter i øvrigt ikke.

Det skal endvidere bemærkes, at den fælles snerydning ikke fritager den enkelte grundejer for sit ansvar for, at der ikke sker faldulykker grundet vintervejret.

Sociale arrangementer

Et aktivt og humørfyldt festudvalg står for foreningens to årlige fællesarrangementer:

Fastelavn og sommer-loppemarked med efterfølgende fællesspisning.

"Hvileposten"

Foreningens medlemsblad og primære kommunikationsorgan, som udkommer 4-5 gange årligt. De seneste numre kan læses her.

Flytteregnskab

Ved køb og salg af en ejendom i GF Aldershvile, har både den tidligere og den nye ejer pligt til at anmelde ejerskiftet til foreningen.

Det er tillige medlemmernes pligt at holde foreningen underrettet om bopæls adresse, hvis ejendommen ikke er beboet af ejeren.

Dette gøres til kassereren på kasserer@gf-aldershvile.dk

Bestyrelsen

Bestyrelsen består af 5 medlemmer og en suppleant. Der afholdes bestyrelsesmøder 5-6 gange årligt. Se den aktuelle bestyrelse her.